luni, 19 noiembrie 2012

Atentie la marea pacaleala numita Black Friday!

Black Friday 2012
Am promis un articol pe tema Black Friday, sunt sigur ca ati strans ceva banuti la ciorap pentru marea isterie nu?
Nimeni nu se intreaba, " de unde fac astia reducerile astea de pana la -70%"? Sa explicam putin cum functioneaza o afacere pentru cei care nu cunosc sistemul.
Ca si proprietar cumperi un produs de la producator cu pretul x, tu ca sa ai profit o sa modifici pretul de x + adaos comercial (poate sa fie oricat doreste patronul).
Pai daca patronul a cumparat un produs la pretul de x, cum o sa crezi tu ca iti vinde tie de Black Friday cu -70% reducere? Voi chiar nu va dati seama ?


Cozi de Black Friday 2012
Sunteti pregatiti sa stati la cozi interminabile, sa dormiti cu o seara inainte in fata magazinului, cum fac americanii, sa le rupeti trei dinti angajatilor cand va spun ca s-a epuizat stocul ? Pentru ce ?
Pentru lozinca reduceri in masa, pai doar daca ati auzit de reduceri voi gata sunteti cu mana in buzunar :). Eu deja cand aud de reduceri, incep sa-mi pun niste intrebari si sa analizez mult mai bine produsul :).

La ce sa fiti atenti daca tot vreti sa va cumparati ceva de Black Friday! Cateva metode aplicate de retaileri din Romania.

1. Inainte cu o anumita perioada de Black Friday maresc artificial preturile produselor. Motivul ? Simplu toata lumea asteapta Black Friday si nu cumapra nimic inainte de eveniment. Astfel retailerul poate sa faca aceasta modificare pentru ca oricum o sa compenseze in ziua de Black  cu incasari si profituri astronomice.
In ziua de Black Friday, preturile care au fost "marite artificial", revin la pretul lor initial dar acum surpriza sunt cu reducerea in fata :)). Tu ai impresia ca ai facut un deal foarte bun, in realitate ai cumaparat acelasi produs la acelasi pret de acum ceva timp :)

2. Produsele care nu mai sunt de actualitate, au ramas pe stoc sau nu le mai vrea nici dracu. Aceste produse sunt promovate intens, pentru ca esti sub "vraja reducerilor", cumepri pana nu mai stii nici tu ce cumperi, dar sa fie acolo multe cumparate de Black Friday.

Cumparaturi Black Friday 2012
Cumparati pana nu mai puteti sa duceti, dar nu va intrebati si voi, de ce daca au fost "reale reducerile" cum dracu au avut firmele profituri colosale ? Nu va intrebati nu? Sunteti ocupat sa cumparati cat mai multe reduceri :))

Spor la "reduceri"!

13 comentarii :

vienela spunea...

Si povestea se repeta an de an, fara ca cineva sa invete din aceste experiente.

Narcis spunea...

@vienela: asta se intampla pentru ca lumea se gandeste numai la "reducerile alea multe"

Pishky spunea...

da da da.. stiam... si a sa iti raspund la intrebarea ta de la inceputul articolului.. ei bine raspunsul este NU! :))

Narcis spunea...

@Pishky: nici eu logic nu ? :)

Raoul spunea...

Eu am pus ochii pe o camera foto. O sa o iau cu ocazia Black Friday, dar nu din Romania...din pacate.

Narcis spunea...

@Raoul: sa ne arati si noua camera pe care vrei sa o iei, dar eu stiam ca ai o camera foarte buna :), cu aia veche ce o sa faci o dai la saraci :)

Raoul spunea...

O fac cadou la sora-mea sa ii faca poze la nepotelul meu ;)

DoarBaiaMare spunea...

Reducerile mereu sunt facute doar pentru adormitul clientului..Niciodata un business care vrea sa reziste nu o sa mearga in pierdere..Deci au de unde sa faca reduceri..:)

Narcis spunea...

sa vedeti acum declaratii dupa Black Friday de la retaileri ce castiguri o sa anunte :)

Madleene spunea...

OOo da,Black Friday chiar e o prostie.Site-uri destul de cunoscute aratau preturi la anumite produse care nu au existat in viata lor ca fiind pretul initial.Eu am prins o camera compacta Samsung cu doua zile inainte de Black Friday cu 180,pretul initial fiind intre 350-400 (preturi diverse pe fiecare site).Ieri,cica la cel mai mic pret care l-a avut vreodata era 300.
Parintii unei foarte buna prietene au muscat momeala cu reducerea si au luat laptop de 13000 cand cica pretul initial ar fi fost 20000.Pretul maxim in toata istoria lui a fost 13000.Deci,da,mare teapa.
Lumea tinde sa o ia razna cand vede semnul ala de reducere,desi ea e inexistenta defapt.

Narcis spunea...

@Madleene: am spus ca este o mare teapa iti multulmesc pentru exemplu sincer. Va spun in general cele mai mici preturi se gasesc la magazinele mai mici puteti sa verificati oricand preturile cu www.shopmania.ro,www.price.ro sau www.compari.ro. Este foarte simplu se adauga numele prodului in casuta de cautare si o sa apara o lista cu toate magazinele care detin acel produs si inclusiv preturile.

Anonim spunea...

@ pacala @ eu sunt
am pus mouse-ul pe un televizor smart tv de la samsung si gandul era asa : daca e sub 1100 il iau (studiasem piata) si stupoare era 15999 !!! in ideea in care pe alte site-uri era si 1300 si le-am spus adio DAR mi-a luat ochii un philips si erau cumparatori "cu caru" care s-au interesat si tv era la alte magazine si pe alte site-uri peste 2000 lei ,in magazin era 1699, asa ca "am bagat unul pe maneca" ,astazi deja este cu 40 lei mai ieftin .
Eu care nu eram de acord cu astfel de zile ofertante am luat hapul .
TEAPA .......

Narcis spunea...

@Anonim: daca citeai articolul din timp :(. Sa aveti grija si de sarbatori, intra din nou aceasi metoda in actiune :). Mai in general lumea daca aude de "reducere", gata se blocheaza sistemul analitic si intra pe cupar si eu automat :). Verificati mereu preturile prin comparatori. Am mai spus, dar cu riscul sa ma repet o sa mai spun. Sa tineti minte, cele mai mici preturi la produse o sa le gasiti la magazinele mai mici, pentru ca nu au curaj sa adauge nu stiu cat adaos comercial :). Fata ce retaileri mari care au cam uitat pe unde era masura pusa.
Succes si aveti grija!

Trimiteți un comentariu

Scrie ce parere ai dar cu bun simt! Daca iti place subiectul, da si un Like, nu te costa nimic si recomanda blogul :).

Recomandari:

Arhiva blogului

 
Copyright (c) 2016 Bucuresti Live