duminică, 11 noiembrie 2012

Cat de periculos este sa fi blogger?

O sa vorbim astazi despre libertate, dreptul la exprimare si despre crime. Va prezint cazurile mai multor bloggeri care au fost ucisi pentru ca au spus lucrurilor pe nume, stiind ce urmau sa pateasca. Majoritatea dintre ei au fost initial avertizati sa nu scrie pe blogurile personale detalii sau amanunte "incomode".

1.Sattar Beheshti, ultima victima a fost ucis intr-o inchisoare Iraniana, pentru ca scria pe blogul personal impotriva regimului si relelor tratamente la care sunt supusi iranienii.


Sattar Beheshti
Inainte sa fie arestat, torturat si ucis, Sattar scrie pe blogul lui. "Astazi am fost amenintat, m-am intalnit cu ei pe strada si mi-au spus ca daca nu inchid gura, mama o sa poarte doliu". Desi este constient de ce urmeaza sa pateasca Sattar nu renunta si isi publica in continuare opiniile despre regimul Iranian. Este arestat, torturat o saptamana si ulterior din pricina ranilor moare. Cu doua zile inainte sa moara, oficialii inchisorii vorbesc cu mama lui Sattar si ii spun sa se pregateasca sa-si inmormanteze fiul.

2. Un blogger din China, a fost ucis in bataie pentru ca a relatat mai multe zile pe blogul personal, despre confruntarile dintre locuitorii unui oras chinez si inspectorii municipali.


3. Mai multi bloggeri din Mexic au fost ucisi pentru ca au relatat pe Nuevo Laredo en Vivo, activitatile unui cartel de droguri.




Blogger ucis in Mexic
Bloggeri au fost executati in cele mai cumplite moduri, prefer sa nu dau detaliile, daca vreti sa cititi mai multe despre acest caz aici.
Bloggeri ucisi in Mexic 2 

Toti aveau langa cadavre mesaje de amenintare din partea traficantilor, " pentru toti turnatorii de pe internet".

Aceste persoane si-au sacrificat viata pentru libertatea de exprimare, au fost amenintati si NU au cedat. 


Curajul are chip de om!



9 comentarii :

C.L.M. spunea...

urat... am mai auzit si eu de cateva cazuri, dar totusi... tind sa cred ca faza cu libertatea de exprimare este minciuna curata, e o chestie doar asa de ochii lumii... ;))

Narcis spunea...

@C.L.M: poate la noi "libertatea de exprimare" este asa cum spui tu la ei, se moare pentru ea...

Ana spunea...

Cutremurător... Dar nu e o soluție, după părerea mea, să sfidezi, tu, ca blogger, legile scrise sau nescrise ale neamului din care faci parte. Și-au exprimat opinia, au murit și ce a schimbat moartea lor în ceea ce privește dreptul la libera exprimare? E o risipă de curaj să mori de dragul de-a muri.

Narcis spunea...

@Ana: daca ei cei care au curaj sa spuna, nu o fac, iti dai seama ca nu o sa o mai faca nimeni. Adica, eu cred ca in esenta la asta se rezuma si mesajul pe care il transmit prin moartea lor.
Nu spun ca ei au vrut sa fie martiri si sa moara pentru un ideal, paote au sperat pana in ultima clipa chiar sa nu moara. Asa este natura umana, se zbate sa supravietuiasca si in cele mai negre conditii.
Acesta a fost idealul lor, cand au vrut sa le puna pumnul in gura ei l-au muscat si au scris mai departe.

vienela spunea...

Narcis, am citit ieri ca nici noi nu o ducem prea bine. Un blogger roman s-a ales cu o amenda de 50 milioane vechi pentru ca a facut un sondaj de opinie pe propriul blog. http://vienela.ro/oare-asa-miroase-luna-noiembrie/

Narcis spunea...

@vienela: ia sa vad si eu ca pe asta chiar nu o stiam, daca nu tine de politica ii trimit si eu bani sa dea la amenda :) serios.

vienela spunea...

Nu am fost atenta si am lasat alt link. :))
http://mariussescu.ro/2012/11/e-blogul-meu-scriu-ce-vreau-pe-el-sau-nu/

Buculesei spunea...

prima data cand citesc asa ceva ... sa mori si din blogging .. offf :(

Narcis spunea...

@Buculesei: eu as vrea sa se moara din prostie :((, da na asta este mor tot aia care nu trebuie :)

Trimiteți un comentariu

Scrie ce parere ai dar cu bun simt! Daca iti place subiectul, da si un Like, nu te costa nimic si recomanda blogul :).

Recomandari:

Arhiva blogului

 
Copyright (c) 2016 Bucuresti Live